NoorEmY IzIaNa Photobucket

Sunday, January 9, 2011

 


Ibu,
Kau memberikanku kehidupan yang sempurna
Kau beri ku kekuatan jiwa
Pesan Ibu masih terpahat dihati
Menegurku sebelum terlanjur tingkah
Bukan kau marah
Bukan kau benci
Tapi tanda sayangmu padaku...
 

Ibu,
ibadah adalah istana megah bagi anak nye..
melebihi keindahan bumi..
Dia yang melahirkan dengan penuh perjuangan menahan rasa sakit demi kita..
Dia isi dunia bagiku,melengkapi semua isi jagat raya...
Kan ku selalu jaga ia sampai disaat ku mampu mendampingi dirinya..
Bukan kau benci
Tapi tanda sayangmu padaku...
 

Ibu,
indah sekali memangilmu setiap hari..
biar kadang kala ibu sibuk..
kerenahku tetap dilayan sepperti anak kecil..
biar kadang kala ibu mara..
...tapi tetap senyum padaku..


Ibu...
terima kasih kerana sentiasa dibelakang ku..
sentiasa mmberi semagat pada ku..
andai tiada ibu dibelakang ku,pastinya ak tidak mmpu menghadapi dugaan yg mndatang..
dan maafkan anak mu ini kerana menyusahkan mu..
ak bersyukur sangat2 kepada ALLAH kerana dianugerahkan ibu yg sebaik mu didunia ini


Ibu...
aku masih anakmu yg dulu
yg sering kau marahi kerana khilafku
yg sering kau dakap di depan pintu saat aku ingin pergi ke sekolah
yg sering meminta2 dimasakkan makanan kegemaranku
...yg sering bertanya pendapatmu terlebih dahulu sebelum membuat keputusan ibu...
aku masih anakmu yg dulu walau kini aku tidak sekecil dulu...;)sygIBU

Ibu...
jasamu mengalir dlm tubuhku
membesarkan aku dgn ilmu
mendidik jiwaku dgn iman
mengajar aku makna kehidupan ini
...agar suatu hari nanti
segala ilmu dan bakti
menjadi penyuluh bekalan diri...;)sygIBU

Ibu..
hari ini aku berdiri atas dua tapak kaki
melangkah mengharungi hidup ini
berbekalkan ilmu yg diberi
buat aku rasa ingin selalu berbakti...;) sygIBU

Ibu...
leteranmu bak burung berkicauan
membingitkan telinga
namun terselit kemerduan
masih terngiang - ngiang di telinga
...menjadi halwa paling berharga

pukulanmu bak patukan berbisa
masih terasa sakit biratnya
mengajar aku yang engkar kata
menjadi penawar yang paling berguna...;) sygIBU

 

0 comments: